Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Galamb francia módra

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1180234.JPG

Még soha nem ettem galambot, most viszont kaptam 11 darabot, konyhakészen előkészítve. Vajon mit főzzek belőle? Sütni nem akartam, egyrészt mert féltem, hogy nagyon kiszáradna a húsa, másrészt valami érdekesebbet szerettem volna kihozni belőle. Így egy szaftos egytálétel lett belőle, illetve csak a feléből, a többi még a fagyasztóban marad egy ideig (de már arra is van ötletem ).

5 galamb
10 dkg szalonna, kis kockákra vágva
3 dkg vaj
3 fej hagyma, felaprítva
3 sárgarépa, felkarikázva
1 petrezselyemgyökér, felkarikázva
1 vastagabb szelet a zellergumóból, hasábokra vágva
1 dl száraz fehérbor
3 dl húsleves (vagy víz)
2-3 evőkanál liszt (attól függően, hogy mennyire szeretnénk sűrűre az ételt.
4-5 kakukkfű ágacska
1 kisebb csokor petrezselyem, felaprítva
Egy olyan lábost választottam, amiben egymás mellett elférnek a galambok.
Először a szalonna zsírját kiolvasztottam, majd hozzáadtam a vajat is. (Kicsit mérsékeltem a lángot a lábos alatt nehogy megégjen a vaj.) A madárkákat gyorsan elősütöttem, pár perc alatt, csak épphogy egy kis barna színt kapjon, majd kivettem őket egy tányérra. A visszamaradt szalonnára dobtam a felaprított zöldségeket, rászórtam a lisztet és jól elkevertem mindent. Ekkor felöntöttem a borral, felforraltam, majd a levest is hozzáöntöttem. Ízesítettem frissen őrölt borssal és kevés sóval, majd visszatettem a galambokat. Lefedtem és nagyon kis lángon kb. másfél óráig főztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr617984260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása