Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Fürjleves

2023. január 03. - Oliva receptjei

img_8351.JPG

A fürj ritkán használt alapanyag, nem mindig lehet hozzájutni, de érdemes kipróbálni, mert nagyon finom. Korábban egy töltött fürj receptet már bemutattam, most leírom, hogy a levest hogyan készítem. Ebből a mennyiségből 4 nagy tányérnyi lesz. Levesbetétként egy fél adag töltikét készítettem.

Hozzávalók:

4 konyhakész fürj

1 fej vöröshagyma

2 sárgarépa

1 nagy petrezselyemgyökér

1 zellerszár (vagy 1 kisebb zellergumó)

3 gerezd fokhagyma

4 borókabogyó

10 szem fekete bors

1 szelet friss gyömbér

2-3 szelet szárított erdei gomba (vagy 1-2 friss gombafej)

1 csészényi zöldborsó

1 csokor friss petrezselyemzöld

 A hagymáról csak a legkülső száraz leveleit szedem le, maradhat rajta egy-két réteg vörös héj, majd félbevágom.

Egy kisebb fazék aljára nagyon vékonyan olajat kenek, felhevítem, és a félbevágott hagymákat a vágott felükkel lefelé téve jól megpirítom, majd felöntöm 1,5 liter hideg vízzel. Beleteszem a fürjeket, felforralom, lehabozom, majd hozzáadom a tisztított és darabolt zöldségeket és a fűszereket, megsózom és kis hőfokon gyöngyözve főzöm. A petrezselyemnek csak a vastag szárát adom hozzá, a leveleket tálaláskor aprítva fogom rászórni. A pirított vöröshagyma szép színt és ízt is ad a levesnek, akárcsak az erdei gomba ( de ebből tényleg csak kevés kell, hogy ne domináljon).

A levest én kb. másfél óráig főztem, az utolsó 5 percben adtam hozzá a zöldborsót.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr3418017394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása