Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Ízletes csirkemájkrém

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150720.JPG

Ez a májkrém annyira egyszerűen elkészíthető és a végeredmény olyan nagyon finom, hogy ezután nemigen fogunk a boltban májkrémet venni. Egy hátránya van, hogy nem áll el olyan hosszú ideig, mint a konzerv.

35 dkg csirkemáj
12 dkg vaj
fél fej lilahagyma, apró kockákra vágva
1 gerezd fokhagyma, felaprítva
3 cl konyak
3 cl tejszín
fél narancs reszelt héja
1 mokkáskanál kakukkfű és/vagy 1 mokkáskanál zsálya
só, bors
A csirkemájat megtisztítottam, és nagyobb darabokra vágtam.
Egy serpenyőben 7 dkg vajat felolvasztottam, megdinszteltem rajta a lilahagymát, majd rádobtam a májat. Fűszereztem kakukkfűvel és zsályával, és kb. 4 perc alatt megsütöttem. A fokhagymát az utolsó percben adtam hozzá.
Nem szabad túlsütni, inkább lágy maradjon.
Mikor már langyosra hűlt, akkor botmixerrel pépesítettem és egy szitán átpréseltem. Ez a lépés elhagyható, bár igazán nem nagy fáradtság és a végeredmény így selymesen krémes pástétom lesz.
Az átpréselt májat sózom, borsozom, belekeverem a tejszínt, narancshéjat és a konyakot. Egy tálkába simítom. A maradék vajat megolvasztom és egyenletesen a májkrém tetejére öntöm.
A tálat lefedem. Hűtőben néhány napig eláll.
Házi sütésű bagettet ajánlok hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr10017984022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása