Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Karácsonyi koszorú

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150795.JPG

Jól jön ez a recept akkor, ha tényleg csak nagyon kevés időnk van egy finom desszertre. Ehhez a sütihez boltban kapható friss leveles tésztát vásároltam, azt a fajtát, amelyiket kisodorva és felcsavarva lehet kapni, így az elkészítése csak pár percet vett igénybe. 
A megadott mennyiségekből egy kisebb – kétszemélyes – koszorú lett, ezért több főre érdemes duplázni az adagot.

Hozzávalók:
1 csomag friss leveles tészta (275 gramm)
5 dkg kandírozott gyümölcs
3 dkg mazsola
3 dkg mandula
1,5 dkg kristálycukor
2,5 dkg olvasztott vaj
1 késhegynyi őrölt fahéj
a tetejére kevés citromlé és porcukor
A töltelékhez a kandírozott gyümölcsöket, mazsolát és mandulát apróra vágtam (szeletelt mandulám volt, ezért könnyű volt aprítani). Egy tálba tettem őket és összekevertem a kristálycukorral és a fahéjjal.
A leveles tésztát kiterítettem, és megkentem az olvasztott vajjal. Egyenletesen elosztottam a tetején a tölteléket, majd jó szorosan (ez fontos, hogy szoros legyen!) feltekertem. A tekercset hosszában félbe vágtam, majd a két fél rudat egymásnak háttal állítottam, összecsavartam, és koszorú formára alakítottam (fázisfotók alul).
Sütőpapírral borított tepsiben 200 fokon 25 perc alatt megsül.
A tetejét mázzal meglocsoltam: ehhez kevés citromlevet és porcukrot simára-sűrűre kevertem.
Forrás: Mesterkukta

p1150786.JPG

p1150787.JPG

p1150788.JPG

p1150789.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr4117984034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása