Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Pacalcsorba

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1150665.JPG

A pacalt elég kevesen szeretik, és közülük is sokan csupán pörköltnek elkészítve szokták enni.
Én kisgyerek korom óta szeretem a pacalpörköltet, de mégis kíváncsi voltam rá, hogy másképp elkészítve milyen lehet. Nemrégiben egy olasz recept szerint főztem meg, ami még a pörköltnél is jobban ízlett. Most pedig sor került a pacalcsorbára is.

Hozzávalók (2-3 adag lesz belőle):
1 marhacsont (lehet velős is)
fél kiló konyhakész pacal
1 nagy sárgarépa, tisztítva, hasábokra vágva
1 nagy fehérrépa, tisztítva, hasábokra vágva
1 kis zellergumó, tisztítva, félbe-negyedbe vágva
1 kisebb póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
babérlevél
4 dkg vaj
4 dkg liszt
1 citrom
só, bors
A pacalt és a csontot hideg vízben feltettem főni. Amikor a víz felforrt, leöntöttem és friss hideg vízzel ismét felforraltam. Pár perc forralás után újra vizet cseréltem, majd gyöngyözve forró vízben a pacalt két és fél óra alatt puhára főztem. A zöldségeket, sót és egy babérlevelet csak akkor adtam hozzá, amikor a pacal már majdnem puha volt.
Mikor a pacal már megpuhult, a vajat egy kis serpenyőben felolvasztottam és közepes lángon világosra pirítottam benne a lisztet. Ezt a rántást adtam a pacalleveshez, amit még ízesítettem zúzott fokhagymával, 1 citrom héjával, citromlével, kevés tárkonnyal és lestyánnal.
Savanyítani lehet még ecettel is, vagy a hagyományos erdélyi receptek szerint ciberével.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr917984010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása