Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Zsályás karaj

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1170947.JPG

Nagyon szépen nő a zsályabokrom az udvarban, gondoltam felhasználok belőle egy adagot, mielőtt még elszáradna ebben a melegben.
Ez ismét egy olyan étel, amivel nem kell sokat bíbelődni, mégis a szokásos sült hús helyett egy izgalmas finomságot tehetünk az asztalra.

Hozzávalók:
4 szelet karaj (én csontosat vettem, de csont nélküli is lehet)
10 dkg levegőn szárított, szeletelt sonka
kb. 25-30 zsályalevél
egy nagy citrom
bors
A hússzeleteket beirdaltam: a szélétől kezdve kb. fél cm távolságban párhuzamosan bevágtam nagyjából a szeletek harmadáig. Óvatosan megsóztam (ha nagyon sós a sonka, akkor nem kell sózni), és megszórtam borssal.
A sonkát, a zsályaleveleket, a citrom vékonyan levágott héját és fél citrom levél késes aprítóban pépesítettem, majd ezt a pépet a hússzeleteken elosztottam, és jól rányomkodtam.
A grillserpenyőt vékonyan megkentem olajjal, jól felforrósítottam. Először a sonkapépes oldallal lefelé fordítva sütöttem 6 percig a hússzeleteket, majd megfordítva a másik felére, további 6 perc alatt készre sütöttem.
Tálaláskor friss zsályalevelet tettem a húsra és mehet még rá 1-2 csepp citromlé.
Amíg a hús sült, még arra is volt időm, hogy egy fej salátát megmossak, összetépkedjek, és keverjek hozzá egy finom öntetet.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr317984250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása