Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Profiterol

2022. november 22. - Oliva receptjei

p1190354.JPG

Jó ideig nem mertem nekiállni képviselőfánkot sütni, mert biztos voltam benne, hogy az nagyon nehéz, nekem biztosan nem sikerülne. Aztán egyszer nekiálltam, és gond nélkül sikerült – persze nem lett olyan tökéletesen szép, mint a cukrászdai, de az íze kifogástalan volt.
Ezután a siker után bátran nekiálltam a profiterolnak, ami ugyanabból az égetett tésztából készül, de a formázás egyszerűbb – nem kell habzsákkal csúcsos fánkocskákat formázni, elég csak sima golyókat gömbölyíteni a tésztából. 

Hozzávalók kb. 20 darabhoz:
5 dkg vaj
7,5 dkg liszt
12,5 dkg víz
2 tojás
1 csipet só
A betöltéshez:
2 dl tejszín, ízlés szerint porcukor
A csokikrémhez:
10 dkg étcsokoládé, felolvasztva
2 tojás sárgája
2,5 dl tej
2 evőkanál cukor
1 púpos evőkanál keményítő
Egy lábosban felforralom a vizet a vajjal és egy csipet sóval, majd belekeverem a lisztet. Az egészet folyamatosan keverem még 2-3 percig – a tészta egy gombóccá fog összeállni.
Leveszem a tűzről, és hűlni hagyom. Amikor már kihűlt, akkor keverem hozzá a tojásokat, de csak egyesével: a második tojást csak akkor adom hozzá, amikor az elsőt jó alaposan elkevertem. A tésztát addig keverem, amíg kis hólyagok lesznek benne. (Ezt a fázist én robotgéppel szoktam csinálni: a kihűlt tésztát átöntöm a gép táljába, és egyenként adom hozzá a tojásokat.)
A tésztából dió nagyságú golyókat formázok – vizes kézzel könnyebb – és sütőpapírral bélelt tepsire teszem. 180 fokra előmelegített sütőben megsütöm. A golyók nagyjából kétszeres méretűre nőnek, és a belsejük üreges lesz.
Betöltés: a tejszínt a cukorral habbá verem, habzsákba töltöm. Egy pici lyukat nyitok a tésztalabdákon és ezen keresztül megtöltöm őket a tejszínnel, majd tálra rendezem és leöntöm őket a már kihűlt csokikrémmel.
Csokiöntet: a tojások sárgáját elkeverem a keményítővel, cukorral és a tejjel. Tűzhelyre teszem, és habverővel kevergetve sűrűre főzöm. Hozzákeverem az olvasztott csokit, majd lehűtöm. (Ha túl sűrű lenne, tejjel lehet még higítani. Nekem maradt még némi tejszínhab a betöltés után, azt is belekevertem).

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1517985094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása