Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Birsalmasajt

2022. november 23. - Oliva receptjei

img_1135.JPG

Mindig azt hittem, hogy birsalmasajtot készíteni nehéz és hosszadalmas, de egyáltalán nem! Kaptam egy jó receptet, amit annyiban módosítottam, hogy jóval kevesebb cukrot használtam, még így is bőven elég édes lett a sajtom.

Hozzávalók: 3 nagy birsalma
kb. 40 dkg cukor
fél citrom leve
dió vagy mandula ízlés szerint

A birsalmákat alaposan megmostam, magházukat eltávolítottam, és kis darabokra vágtam. Meghámozni nem kell!
A feldarabolt almákat egy lábosba tettem, egy deci vizet öntöttem alá, és lefedve, közepes lángon megpároltam, ez nagyjából 10 percig tartott. Mivel a víz nem lepi el teljesen, időnként megkevergettem.
A puha gyümölcsöt botmixerrel pépesítettem (nem kell leszűrni), majd megmértem a súlyát, és feleannyi cukrot adtam hozzá (nekem majdnem 80 dekányi lett a pép, így szűk 40 deka cukrot számítottam). Beletettem a citromlevet is, majd visszatettem a tűzhelyre, és erősebb lángon, kevergetve sűrűre főztem. Addig kell főzni, amíg már nem lesz folyós a massza.
Mivel eleve kevés vizet használtam a pároláshoz, újabb 10-15 percnyi főzés után elkészültem.
Egy szögletes tálat vízzel kiöblítettem, belekanalaztam a masszát, szórtam bele némi szeletelt mandulát, szépen lesimítottam és hagytam kihűlni.
A birsalmasajtot néhány napig száraz helyen, időnként megfordítva kell szikkasztani. A szárításra 7-10 napot javasoltak, de én már 4 nap múlva késznek nyilvánítottam az enyémet. A sajt egy részét feldaraboltam és csokival bevontam.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5317986000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása