Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Paradicsomleves túrós galuskával

2022. november 24. - Oliva receptjei

img_1952.jpg

A paradicsomlevesről még sok mindenkinek az édes, rántásos alapú, szigorúan betűtésztával bélelt menzai változat ugrik be elsőnek. Szerintem ez a leves annál sokkal finomabb, és nagyon jól passzol hozzá a túrós galuska.

Hozzávalók a leveshez:
1 fej hagyma, felaprítva
1 gerezd fokhagyma, felaprítva
1 kisebb sárgarépa, lereszelve (almareszelőn)
egy mokkáskanálnyi frissen reszelt gyömbér
fél liter hús- vagy zöldségleves
1 doboz (400 g) hámozott, darabolt paradicsom

A gombóchoz:
15 dkg túró
5 dkg reszelt sajt
1 tojás
5 dkg rétesliszt
1 evőkanálnyi frissen aprított zöldfűszer (pl. petrezselyem, snidling, kapor stb. ízlés szerint)
só, fehérbors

A leves elkészítése: egy lábosban olívaolajat melegítettem, a hagymát és a répát pár percig dinszteltem. Hozzáadtam a levest és a paradicsomot, sóztam és kis lángon addig főztem, míg a répa megpuhult – ez kb. fél óra.
Ekkor hozzáadtam a gyömbért és a fokhagymát, és botmixerrel pürésítettem. Szükség szerint lehet még ízesíteni.
Miközben főtt a leves, elkészítettem a gombócokat: ehhez az összes hozzávalót elkevertem, majd 15 perces pihentetés után nedves kézzel gombócokat formáztam. Gyöngyöző sós vízben öt perc alatt kifőztem őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr9917986734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása