Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Grillezett zöldségek paradicsomszószban

2022. november 28. - Oliva receptjei

img_3528.JPG

Egy spanyol étteremben ettem paradicsomos szószban sült zöldségeket, ami annyira finom volt, hogy megpróbáltam itthon is hasonlót készíteni. Az előkészület igényel némi időt, bár ez a négyadagos mennyiség viszonylag gyorsan elkészült, még ebben a meleg időben sem éreztem tehernek.
Zöldségimádóknak nyáron finom főétel lehet, én most grillezett karaj mellé tálaltam.

A felhasznált zöldségek fajtája, mennyisége abszolút igény szerint variálható. Nálam most volt:
2 közepes krumpli, meghámozva
1 közepes padlizsán, egy cm-es szeletekre vágva
2 salátacukkini, fél cm-es szeletekre vágva
1 zöldpaprika (ebből legközelebb többet teszek, de most csak ennyi volt itthon), hosszanti irányban felszeletelve
A szószhoz: 1 nagy fej hagyma,
1 doboz hámozott, darabolt paradicsom
friss bazsalikom
fél deci fehérbor
A krumplit fél cm-es karikákra vágtam és forrásban lévő sós vízben két perc alatt előfőztem.
Elkészítem a mártást: a hagymát felszeleteltem, olívaolajon aranysárgára sütöttem. Ráöntöttem a bort, majd amikor elforrt, hozzáöntöttem a paradicsomot is. Sóztam, belekevertem a friss bazsalikomot, és amint felforrt, le is kapcsoltam alatta a lángot, nem kell besűríteni.

Egy grillserpenyőben megsütöttem a felszeletelt zöldségeket: az előfőzött krumplit, padlizsánt, cukkinit és paprikát; majd egy kivajazott sütőtálba rétegeztem őket. Minden rétegre szórtam egy csipetnyi sót. Az egészet leöntöttem a paradicsomszósszal (a rétegek közé is mehet egy kicsi), ütöttem rá két nyers tojást (ez elhagyható), és 200 fokon kb. 25 perc alatt összesütöttem. Lépésről-lépésre:

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7817989688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása