Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Töltike - finom levesbetét

2022. november 28. - Oliva receptjei

toltike.JPG

Az ország északkeleti részén lakók biztosan ismerik, nekem mindezidáig viszont ismeretlen volt a "töltike". Mivel teljes sikert aratott, muszáj elmentenem a receptjét.
Ahogy én készítettem:
3 zsemlét vízbe áztattam.
Egy fej hagymát felaprítottam, olajon megdinszteltem. Hozzákevertem kb. 30 dekányi, nagyobb darabokra vágott csirkemájat és egy csokor aprított petrezselyemzöldet. Még egy percig kevergettem, majd levettem a tűzről.
A zsemléket jól kinyomkodtam, hozzáadtam a májas keveréket, fűszereztem (só, bors, majoranna). Jól összekevertem. Közepesen lágy masszát kell kapni.
Ezután a masszát kétfelé osztottam, hurka alakúra formáztam és szorosan folpack fóliába csavartam. Gyöngyöző vízben kb. fél óra alatt megfőztem (de a húslevesbe téve is meg lehet főzni).
Kivettem, kicsomagoltam, majd rövid pihentetés után szépen lehet szeletelni.
A töltelék hozzávalói és fűszerezése természetesen ízlés szerint variálható.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr4517989624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása