Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Konfitált libacomb

2022. november 11. - Oliva receptjei

 10734013_1494207240857769_3888393761783842743_n.jpg

Már régóta terveztem, hogy kipróbálom a konfitálást. Ami eddig visszatartott, az a sütéshez szükséges nagy mennyiségű zsír. De – mint tapasztaltam – egyáltalán nem lett zsíros a hús tőle, még több zsírt öntöttem le sütés után, mint amennyit ráöntöttem.

4 db libacomb
egy nagy fej hagyma, karikára vágva
3-4 babérlevél
1 nagy gerezd fokhagyma felszeletelve
egy rozmaringág (vagy szárított rozmaring)
kb. fél liter libazsír, felolvasztva

A combokat sóval és frissen őrölt borssal jól bedörzsölöm.
A hagymakarikákat egy tepsi aljára teszem, és egymás mellé helyezve ráfektetem a libacombokat úgy, hogy a bőrös felül lefelé legyen. (A tepsi akkora legyen, amekkorában pont elférnek a combok egymás mellett, nem baj, ha közel vannak egymáshoz.) A tepsit felöntöm a libazsírral (azért is ne legyen nagy a tepsi, mert akkor kevesebb zsír kell).
Annyi zsír kell, amennyi ellepi a combokat. Beleszórom még az aprított fokhagymát, a babérlevelet és a rozmaringot is.
150 fokra előmelegített sütőben másfél óráig sütöm, majd a combokat megfordítom úgy, hogy a bőrös felük legyen felül.
A hőmérsékletet 130-140 fokra mérsékeltem, és további két óráig sütöttem a húst. Mivel úgy fordítottam meg a combokat, hogy a bőr már éppen ne legyen ellepve a zsírral, így a bőre piros-ropogós lett, a hús viszont isteni omlós, puha és szaftos.
Ha nem esszük meg a húst melegen, akkor a maradék a zsírral leöntve hűtőben sokáig eltartható.
Hagymás tört krumplival tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5817976312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása