Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sertésszűz vörösboros-gombás raguval

2022. november 11. - Oliva receptjei

p1100559.JPG

Nagyon mutatós kis fogás, és elkészíteni sem túl nehéz.

Hozzávalók:

1 csomag levelestészta (nem a kinyújtott változat)

1 sertésszűz

10-10 dkg shitake és erdei csiperke gomba (a kis fejek egyben, a nagyobbak felezve-negyedelve)

1 evőkanálnyi gyöngyhagyma

1 szál újhagyma, apróra vágva

3 dl vörösbor

2 dl húsleves

kakukkfű, petrezselyemzöld, aprítva

só, bors

vaj és olaj a sütéshez

A mártáshoz a vörösbort és a húslevest serpenyőben kb. a harmadára beforraltam.

A téglalap alakú levelestésztát két négyzet alakú darabra vágtam. Éles késsel a szélétől kb. 1 cm távolságra körbevágtam úgy, hogy az alját még éppen ne vágjam át. Sütőpapírra tettem és 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem, majd kivettem, és a középen lévő kisebb négyzetet óvatosan kiemeltem, mellétettem és még öt percig sütöttem. Így 2 db négyzet alakú kosárkám lett, és két kis négyzet alakú párnácska.

Közben egy serpenyőben 3 dkg vajat és 1 evőkanálnyi olajat forrósítottam, és a húst minden oldaláról gyorsan körbesütöttem. Áttettem egy kis tepsire, és 180 fokos sütőben 10 perc alatt készre sütöttem.  Tálalásig letakarva pihentettem.

A serpenyőben maradt zsiradékon elkészítettem a mártást: az újhagymát megfuttattam, rádobtam a gombákat, a gyöngyhagymát és a zöldfűszerek nagy részét, majd rövid pirítás után ráöntöttem a beforralt vörösboros keveréket is. Sóztam, borsoztam, pár percig pároltam, majd késhegynyi, hideg vízzel elkevert keményítővel picit sűrítettem.

Tálaláskor a tésztakosárkába tettem a mártást, mellé pedig a felszeletelt húst. A maradék friss zöldfűszerrel megszórtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr1317975978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása