Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Bébicsirke rozmaringgal sütve

2022. november 16. - Oliva receptjei

p1120915.JPG

Gondoltam, ha már karácsony, akkor mégse a megszokott csirkesült legyen, így vettem két picinyke csibét. Tulajdonképpen ugyanúgy készíthető, mint a normál méretű, de javaslom, hogy ne fűszerezzük túl – pláne mindenféle ízfokozóval dúsított fűszerkeverékkel -, hadd érvényesüljön a csirke saját, finom íze.

Nálam most így készült:

A két csirkét megmostam, és jól leszárítgattam. Kb. öt deka vajat felolvasztottam és belekevertem a sót, borsot és 1 teáskanálnyi friss, aprított rozmaringot. Ezzel a keverékkel a csirkéket kívül-belül befűszereztem, a hasüregbe még dugtam egy-egy kisebb rozmaringágat és zellerlevelet.

Egy tepsiben megágyaztam a pipiknek: sárgarépát, petrezselyemgyökeret, szárzellert, vörös- és fokhagymát dobtam bele, erre került a hús.

Kevés fehérbort löttyintettem még alá, és fóliával lefedtem. 180 fokos sütőben kb. 50 perc alatt megpuhult, ekkor levettem a takarást és pár percig sütöttem (grillfokozaton), hogy szép piros, ropogós legyen.

Burgonyás rétessel (receptjét IDE kattintva találod) tálaltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5517980290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása