Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Zsúrpogácsa - sós teasütemény

2022. november 23. - Oliva receptjei

p1210392s_1.jpg

Ezt a pogácsát nem kell keleszteni, ezért nagyon gyorsan elkészül: jól jöhet akkor, ha telefonálnak a barátaink, és bejelentik, hogy egy óra múlva beugranak: ennyi idő éppen elég arra, hogy friss és finom aprósütivel várjuk őket!
Néhány darab megmaradt belőle, betettem egy zárható dobozba és két nap múlva sem volt száraz – valószínűleg a sok vaj miatt - , tehát előre is elkészíthető.
Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
20 dkg vaj
15 dkg reszelt ementáli sajt
1 tojás
1 teáskanál só
1 dl tejföl
a tetejére: szezámmag, mák, köménymag stb. – bármelyik, ízlés szerint.
tojássárgája a kenéshez

A lisztet a vajjal elmorzsoltam, majd hozzáadva a többi alapanyagot, egynemű tésztává gyúrtam. Cipóvá formázva 10 percig pihentettem. (Ez az idő elég arra, hogy előkészítsük a vágódeszkát, valamint a szóráshoz a magokat; kibéleljünk egy tepsit sütőpapírral; bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra.)
A tésztacipót vágódeszkára teszem (lisztezni nem kell), és kb. ujjnyi vastagságúra sodrom. Villával megcsíkozom, lekenem tojással, megszórom szezámmaggal, és éles késsel kockákra vágom (én a pizzavágót szoktam használni).
Előmelegített sütőben megsütöm, nagyjából fél óra kell neki.

Tipp: ha csak egy tojás van otthon: a tojást felverem és csak a kétharmadát teszem a tésztához, a maradékot félreteszem a teteje lekenéséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr7817985750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása