Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Fürj töltve

2022. november 24. - Oliva receptjei

furj_toltve.JPG

Fürjet ritkán eszünk, inkább ünnepekre szoktam készíteni, amikor valami különlegeset szeretnék az asztalra tenni.

Hozzávalók 2 főre:
4 konyhakész fürj
1 szelet teljes kiőrlésű kenyér
2 dkg fenyőmag
1-1 kis csokor petrezselyemzöld és bazsalikom
fél citrom reszelt héja
3 evőkanál olívaolaj
só, bors,
a sütéshez kevés fehérbor, olívaolaj, 1-1 sárgarépa, fehérrépa, póré

A fürjeket megmostam, szárazra törölgettem, sóval és borssal bedörzsöltem.
A fenyőmagot száraz serpenyőben megpirítottam. A kenyeret késes aprítóban morzsásra aprítottam. Hozzákevertem a fenyőmagot, zöldfűszereket, citromhéjat és az olívaolajat, sóztam, borsoztam és összekevertem (nem fog teljesen összeállni, morzsás állagú marad).
A tölteléket jó szorosan a madarak hasüregébe tömtem.
Egy sütőtálba póréhagyma, sárgarépa és fehérrépa-hasábokat fektettem, erre kerültek a fürjek. Kevés olívaolajjal meglocsoltam, öntöttem alá egy deci fehérbort. Lefedtem alufóliával, és 200 fokon kb. fél óráig sütöttem, utána fólia nélkül rövid idő alatt pirosra sült.
Rozmaringos, kéksajtos burgonyapürével ettük.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5417986896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása