Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Darált húsos pite

2022. november 03. - Oliva receptjei

Gyorsan elkészíthető vacsora;  friss saláta illik hozzá.

daralthusospite.jpg

Hozzávalók:

1 fej hagyma, felaprítva

2 dkg vaj

5 dkg szalonna, kis kockákra vágva

1 evőkanál liszt

3 nagyobb csiperkegomba, felszeletelve

25 dkg darált hús (sertés-, csirke- vagy pulykahús is lehet)

1 bögre húsleves

1-2 ágacska kakukkfű

1 csomag levelestészta (kinyújtott)

a kenéshez egy tojássárgája.

Egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, aranyszínűre sütöttem a hagymát. Hozzáadtam a gombát és a szalonnát, kevergetve 2-3 percig sütöttem, majd belekevertem a darált húst is, és még öt percig sütöttem, amíg a hús is barna lett. Ekkor rászórtam a lisztet, elkevertem, felöntöttem a húslevessel, és fűszereztem sóval, kakukkfűvel. Egy-két percig kevergettem, míg besűrűsödött.

A kész ragut elosztottam négy szufléformába, és hagytam kicsit hűlni.

Közben a kinyújtott levelestésztából négy kört vágtam ki: a körök átmérője 2 cm-rel nagyobb legyen, mint a szufléforma átmérője. Ezekkel a tésztakörökkel lefedtem a formákat, és a tésztát jó alaposan a forma széléhez nyomkodtam (bár sütés közben így is feljött ). A tetejét megkentem tojássárgájával. 200 fokos sütőben fél óra alatt készre sütöttem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5417969436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása