Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Disznósajt házilag

2022. november 15. - Oliva receptjei

p1110449.JPG

Nagyon szeretem a disznósajtot, de ritkán veszek, mert nem igazán tudom, mi mindent kevernek bele… Disznóölésre nem járunk, így a házi disznósajt is kimaradt… mindaddig, amig magam láttam neki disznósajtot készíteni. Persze ehhez az is kellett, hogy bevásárláskor hentespultban megláttam egy fél disznófejet.

Hozzávalók:
egy fél disznófej
1 sertésszív
(ezen kívül kerülhet bele vese, fül, nyelv is)
8 borókabogyó
6 szegfűbors
1 teáskanálnyi egész fekete bors
6-7 gerezd fokhagyma

majoranna, őrölt kömény, pirospaprika

A disznófejet és a szívet felteszem főni annyi vízben, amennyi ellepi. Amikor felforr, lehabozom. A borsot, szegfűborsot és borókát durvára töröm, a fokhagymát összezúzom és a főzőléhez adom. Megsózom, és lassú tűzön, fedő alatt éppen gyöngyöztetve olyan puhára főzöm, hogy a hús a csonttól elváljon. (Ez nekem három és fél óráig tartott).
Ekkor a húst kivettem, kicsontoztam. (A főzőlevet még nem öntöm ki!) Csak a húst használtam fel és nagyon kevés bőrös részt. Ezeket nagyobb darabokra vágva tálba tettem és fűszereztem sóval, teáskanálnyi majorannával és őrölt köménnyel, frissen őrölt borssal, és összekevertem. A fűszerezést kóstolással kell beállítani egyéni ízlés szerint.

Most érkezett el az a pont, ami még fejtörést okozott, vagyis, hogy mégis mibe töltsem a húst, ha nincs hozzá bél? Erre jó ötlet lehet a konyharuhába, vagy muszlin- esetleg sűrű gézanyagba csomagolás. Én egy teljesen új nejlonharisnyát használtam (nem üvegszálast), előtte forró vízben átöblítettem, majd szépen beletöltöttem a húskeveréket. Gömböcöt formáztam, szorosan megkötöttem, majd a főzővízbe visszatéve még 30 percig főztem, szintén kis lángon.
Ekkor kivettem, lecsepegtettem, vágódeszkára tettem, a tetejére is tettem egy vágódeszkát, amire némi súlyt pakoltam, és amíg ki nem hűlt, így lenyomtatva tartottam. Ezután egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem.
Másnap a harisnyaburoktól megszabadítottam a disznósajtot, és máris megkóstoltuk – csuda finom lett!
Bár kicsit hosszas a leírás, igazán nincs vele sok munka.

p1110446.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr117979024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása