Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Liba- vagy kacsamáj pástétom

2022. november 16. - Oliva receptjei

p1120910.JPG

Az alábbi recept liba- és kacsamájpástétom készítéséhez egyaránt használható.
Fogyasztás előtt legalább két nappal kell kezdeni az előkészületeket.

Hozzávalók:
kb. fél kilós máj
8 gramm só
1 gramm őrölt fehérbors
1 gramm őrölt szerecsendió
kb. 1 dl tokaji aszú

1. nap
A májat először megtisztítottam az erektől: ehhez hosszában felvágtam a májlebenyt, és kihúzogattam belőle az ereket. Nem baj, ha a máj sérül, és csak „trancsírozva” tudjuk ezt a feladatot megoldani, a végeredményben ez nem fog meglátszani. A lényeg, hogy alaposan sikerüljön a tisztítás. Ezután a májat visszaformáztam eredeti alakjára, a sóval, borssal és szerecsendióval egyenletesen befűszereztem, egy zárható edénybe tettem és ráöntöttem a bort. Lezárva, hűtőszerkényben pihentettem egy napig (de min. egy éjszakán át pihenjen).

2. nap
A májat kivettem a borból, lecsepegtettem, és hurka alakban jó szorosan, légmentesen folpack fóliába csavartam, majd még alufóliába is becsomagoltam és a sütő rácsára tettem. 80 fokos sütőben 50 percig készült, ezután a hűtőben pihent még egy napig.
Akinek van pástétomkészítő edénye, az a májat szorosan, légmentesen tegye az edénybe, fedje le, és vízfürdőbe téve készítse el, szintén 80 fokon 40-50 perc alatt.

A hideg pástétomot szeletelve brióssal (recept: ITT), tokaji aszú zselével és sárgabarack csatnival tálaltam.


Tokaji aszú zselé

Bő fél deci tokaji aszút és ugyanennyi lezsírozott húslevest serpenyőben felforraltam. 2 lapzselatint hideg vízben megpuhítottam, kinyomkodtam és a forró folyadékba kevertem. A keveréket ezután egy kisebb, szögletes edénybe öntöttem (olyant választottam, amiben kb. fél-egy cm magasan állt a folyadék). Hűtőben megdermesztettem, majd kis kockákra vágva a pástétom mellé szórtam.

Sárgabarack csatni

10-12 darab aszalt sárgabarackot apró kockára vágtam és bő fél deci tokaji aszúban, lassú tűzön 15 percig pároltam. Ekkor belekevertem egy késhegynyi őrölt gyömbért, csipet cukrot és sót és egy evőkanálnyi finomra aprított póréhagymát. Még öt percig főztem.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr5517980270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása