Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Sült császárhústekercs

2022. november 21. - Oliva receptjei

p1160731.JPG

Nem lesz gyakori fogás nálunk, mert a császárhús meglehetősen zsíros része a malacnak. Egyszer-egyszer azért belefér egy könnyebb körettel.
A húst már eleve szépen felcsavarva és átkötözve árulták, így olyan gusztusos volt a pultban, hogy megvettem.
Legjobb, ha már előző este bepácoljuk a következő keverékbe:
3 evőkanál olívaolaj
2 teáskanál őrölt kömény
2 gerezd zúzott fokhagyma
kakukkfű ízlés szerint – én frisset használtam, 4-5 ágacskáról csipkedtem le a leveleket.
A húsról levágtam a kötözőzsineget és bőrös oldalával lefelé kiterítettem. A fűszeres olajat csak a belső részére masszíroztam, majd felcsavartam és pihentettem.
Sütés előtt besóztam belülről és a külső bőrös részét is bedörzsöltem sóval. Ismét feltekertem és zsineggel összekötöttem. A zsineget én mindig benedvesítem, úgy könnyebb vele dolgozni. Egy tálba zöldségeket tettem: néhány hasáb sárgarépát és fehérrépát, újhagymát, szárzellert. Ráültettem a húst és 200 fokra előmelegített sütőben fél óráig sütöttem.
Utána a hőfokot visszavettem 160 fokra és további két óráig sütöttem. Időközben a pecsenyét a kisült saját zsírjával meglocsoltam. Letakarni nem kell, csak akkor, ha nagyon erősen süt a sütő felülről és nem akarjuk, hogy megégjen a bőre. Ebben az esetben elég egy darab alufóliát lazán ráfektetni.
Köretként pesztós-zöldbabos krumplisalátát tálaltam. Recept: ITT

p1160716.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr217984204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása