Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Marharagu tormás gombóccal

2022. november 23. - Oliva receptjei

img_1248.JPG

Kis munka, nagy siker – ez jutott eszembe erről a receptről: nagyjából 10 percnyi munka van vele, utána már csak be kell tenni a sütőbe, és kivárni, míg elkészül.
Nagyon kevés hozzávaló kell hozzá, és semmilyen különleges fűszert nem tettem bele, mégis rendkívül ízletes, szaftos lett a ragu.

Hozzávalók 2 személyre:

60 dkg marhahús (pl. nyak, lábszár; olyan hús, amiből pörköltet is főznénk)
25 dkg sonkahagyma, megtisztítva
6 dl marhahúsleves
só, bors, kevés liszt és étolaj (én kókuszzsírt használtam)
A gombóchoz:
15 dkg finomliszt
5 dkg sertésháj
3 dkg reszelt torma
fél dl víz.

A marhahúst nagy kockákra vágom; sózom, borsozom, és kevés liszttel megszórom, úgy, hogy a húskockákat mindenhol egyenletesen liszt borítsa.
A hagymát megtisztítom, a nagyobbakat keresztben félbevágom, a kicsik maradhatnak egészben. (Az a jó, ha kisebb hagymákat veszünk).
Egy lábosban (amelyiket majd aztán a sütőbe is be lehet tenni – én a vaslábosomat használtam) kevés olajon barnára pirítom a hagymákat, majd kiveszem, félreteszem. Ezután a maradék olajon a húst is megpirítom, visszateszem a hagymát, ráöntöm a húslevest, lefedem és 150 fokra előmelegített sütőbe teszem 2,5 órára.
Ekkor kiveszem, és ellenőrzöm a fűszerezést, valamint, hogy megpuhult-e a hús. Ha kevés a szaft, lehet még egy kis levest önteni rá. Ha a hús puha, akkor beleteszem a gombócokat, a hőfokot 180 fokra emelem, és fedő nélkül még 20-25 percig sütöm.

A gombóc elkészítése: a hájat fagyosan lereszeltem, összekevertem a többi hozzávalóval. Rugalmas, kemény tésztát kell kapni, ezért a vizet lassan adagoljuk. Nagy diónyi gombócokat formáztam belőle.

Természetesen más körettel is finom, pl.: zsemlegombóc, knédli stb.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr8317986006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása