Receptjeim gyűjteménye

Oliva

Oliva

Spenótos - ricottás rétesbatyuk

2022. december 01. - Oliva receptjei

img_5819.JPG

Szintén egy recept a gyorsan elkészíthető vacsorák, vagy vendégváró finomságok sorából.
Gyakorlatilag a töltés és a formázás pontosan megegyezik a szamósza receptjénél leírtakkal, ahol fázisfotókat is találsz a hajtogatásról ITT, ezért itt most csak a töltelék receptjét írom le.

Hozzávalók 8 darabhoz:
8 db réteslap (minden réteslapot hosszában félbehajtok, így kapom meg a hosszúkás téglalapformát),
1 csomag (10 dkg) spenót vagy bébispenót
25 dkg ricotta
10 dkg füstölt lazac
csipet só és bors
A spenótot egy tésztaszűrőbe tettem és leforráztam lobogó forró vízzel, ettől a levelek összeestek. (Ha nem bébispenótot vettél, akkor a vastag levélereket forrázás előtt tépd ki.) A vizet kinyomkodtam belőle, és kicsit felaprítottam. Nem kell teljesen megfonnyasztani a leveleket és nem kell nagyon apróra sem vágni. (Persze ha csak fagyasztott spenót vagy -püré van otthon, azzal is készíthető, de ilyenkor szezonban jobb, ha vannak nagyobb levéldarabkák is a töltelékben.
Összekevertem a spenótot, a ricottát és a lazacot, csipet sót tettem bele (nem kell sok, mert a lazac is sós) és egy mokkáskanálnyi frissen őrölt borsot. A tölteléket a szamószánál leírt módon becsomagoltam a rétesbe, a csomagok tetejét felvert tojással megkentem. 180 fokon 20 perc alatt megsült.

A bejegyzés trackback címe:

https://olivareceptjei.blog.hu/api/trackback/id/tr2417992270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása